Varför krig?

Tänkte bara ge er ett litet kort inlägg om min tanke om krig.

Först lite fakta.

FN grundades 1945... Då hade de ca 54 medlemsstater. Idag har FN 192 medlemsstater. Alla självständiga stater är med förutom Vatikanstaten. De vill inte ha någon "politisk inverkan" men DÄREMOT så har de ständig observation. DVS de är medvetna om allt som händer och så.


Och för de som inte vet så kämpar FN mot krig. Och i FN-stadgan står det klart och tydligt att man inte ska föra krig.

TROTS detta så finns det länder som idag krigar...
HUH?!?!?!?!?! Varför är ni då med i FN?

Jag har en känsla av att det är ledaren i ett land som bestämmer detta. Just att de ska gå till attack! MEN! De har ju INGEN AAANING om hur det egentligen är, för de sitter ju bara där i sitt stora slott och drömmer sig bort om hur fantastiskt det skulle vara om de ägde heeela jorden!!



Lite osammanhängande... men jag tror jag fick ut vad jag ville..


Godnattkram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0