Ljudproduktionsteknik!

Man är verkligen inte pepp på att blogga, om man nyss skrev en blogg som försvann pga att det mobila inte ville lyda.

I give it one more try!


Idag slutade vi vid tio i fem och trots att solen redan gått ned och kroppen skriker efter mat så gjorde det mig absolut ingenting! En av de roligaste lektionerna! Vi fick göra egen musik med hjälp av en keyboard och ett datorprogram (vid namn ProToolsLE). Man börjar med att lägga en bastrumma sen bygger man upp med virveln, hi-hat, någon cymbal, sen bygger man vidare med bas, gitarr, piano och jag tog även med saxofonen. Allt detta gjorde jag med en keyboard och en dator ;) Det blev hyfsat bra för att vara  första gången!
Men det var riktigt roligt att för en gång skull bygga upp en låt från "trumhållet" tidigare har jag bara suttit med en gitarr eller med pianot och spelat och sjungit. Nu kommer beatet först, sen skapar man fram del för del efter hur det passar! :D Så NICE!
Jag kommer flytta in i applesalen! :D
Min nya adress, istället för "städskrubben under trappan" "Applesalen på andra våningen"
hehe :P
Cya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0