Notskrift!

Just nu sitter jag vid bloggen ja... =)
Men för en liten stund sen så skrev jag noter.
Jag och några kompisar ska sjunga en låt på julkonserten och för enkelhetens skull tänkte jag få ned låten på noter. Och eftersom den bara finns i en enda version på y-tub... så var den även välsigt svår att hitta ens text till. Så allt får skrivas ned för hand. =) en det är kul och lärorikt.
Dock mycket svårt.

Då låten har.
  1. Okänd taktart
  2. 3 b-förtäcken
  3. och jag ska skriva stämmor!
Men men :) det går som det går! Det tog mig kanske en halvtimma att få fram första raden... en mening, 4 takter.

nu ska jag kämpa vidare... BYE!



Och ja, för er skärpta... så är detta en G-moll skala. Och inte den tonarten jag spelar i. Eftersom jag ahr 3 b-förtecken... men det fanns ej en sådan bild på google..

Och jag var dum... eftersom "min" låt innehåller Ab så ville jag ha en sån bild. och den kan heta med andra ord: Ass, och söka det på google var ju lagom roligt....

men men..
Nu ska jag skriva vidare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0