Skolan, sjukhuset, skolan, öppenscen, affären...

That´s my day!

Först hade vi en svenskalektion utan lärare. Vi fick sluta tidigare och jag satte mig i Applesalen tillsammans med Sofia. Där mixtrade vi lite och satte ihop en 2 takters lång låt... Wii!
Sen tog jag en SEEEG buss till stan, dags för hörselkontroll. Jag har en kraftig nedsatt hörsel i vänster öra. Och idag kom vi fram till att det behövs en andra operation. För jag vill inte ha hörapparat (som ändå inte kommer fixa min hörsel så den blir lika bra som mitt högra.



(
OINTRESSANT DEL!  läs bara om du vill...)

Det är väldigt intressant när man gör dessa hörseltest. När man hör ett pip trycker man på en knapp. Detta pipet blir sedan tystare och tystare. När man gör ett sånthär test är det lätt att trycka bara för att man vet att det ska komma ett pip, så man inbillar sig att pipet kommer. Givetvis så gör det det också.. men man kanske inte hör det!
Sen när de skulle testa mit vänstra öra så kändes det just så. att jag egentligen inte hör det, men jag tror jag hör det, fast det egentligen bara är inbillning. Så trycker man bara för att man vet att det kommer en ton.
(hoppas inte jag krånglar till det allt för mycket)

Så jag var lite skakisnär jag skulle gå in till doktorn. Känsla av att jag enligt papprerna hade bra hörsel, fast jag i självaste verket hör inte bra alls.

Men när jag fick se diagrammen så fick jag en chock. Jag trodde först att linjerna var i två olika diagram, för det var så långt mellanrum mellan dem. Sen sa han(doktorn) att det var samma diagram. Snacka om chokerande.

När man gör ett hörseltest får man även pipen via skallbenet (ett annat test) Och då så kommer tonerna in i innerörat. (Örat har tre delar, ytterörat, mellanörat och innerörat)
Mitt inneröra hade perfekt hörsel. Kurvorna låg på samma nivå som högerörats hörsel.
Altså måste mitt öronfel komma från mellanörat. Han förklarade att mellanörat bara kan förvärra hörseln med max 60 decibell, dvs har man ett fungerande inneröra så kan man inte ha helt nedsatt hörsel, max 60 decibell.
Jag hade ungeför 60 decibells nedsatt hörsel.

Jippie.
Dvs, du kan ALDRIG fuska på ett hörselprov... hehe..

Men jag ska förhoppningsvis opereras i vår, och då får jag forhoppningsvis tillbaka min hörsel! :D






Tillbaka till skolan så fick jag reda på min pianolektionstid. "Om en timma?"
PHU, tur att jag kom tillbaka till skolan! =) Vi spelade "Himlen är oskyldigt blå" men bara de två första raderna :) Det är Härligt att pianolektionerna äntligen är igång :D WIIII!

Efter lektionen sprang jag hem och käkade äntligen lunch... (17.30)

Tjugo i sju bar jag mig av till Skolan igen. Öppenscen hade besök av särvux och lite så. Ett härligt gäng sjöng för oss :) Sådan glädje de har :) Wow! :)

Sen stack jag och handlade... saker som jag kanske behöver xD och saker som är NÖDVÄNDIGA!
(så som Tandborste, Handkräm, vaniljsås (jag åt upp pajen igår...) och ketshup.


Nu måste jag plugga engelska. Vi har prov imorgon.

BYE!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0